Fysiofit Den Haag biedt ook psychosomatische fysiotherapie

Bij Fysiofit wordt niet alleen naar de fysieke klacht gekeken, maar kijken de therapeuten mede naar de wisselwerking tussen lichaam, geest en gedrag. Mochten er aanwijzingen zijn voor dieperliggende psychische oorzaken van fysieke klachten, kunt u bij ons terecht voor psychosomatische fysiotherapie.

Snijvlak beweging, fysieke klacht en psyche

In deze tijd neemt het aantal psychische klachten – vooral ook onder jongeren – schrikbarend toe. Een drukke baan, kinderen hebben, vrijwilliger of mantelzorger zijn en een bevredigend sociaal leven willen. Vaak wordt te weinig of verkeerd bewogen en slapen we te weinig. Mensen realiseren zich vaak niet dat ze over hun grenzen heengaan en als gevolg daarvan ook fysieke klachten kunnen ontwikkelen.

De psychosomatisch fysiotherapeut beweegt zich op het snijvlak van beweging, fysieke klacht en psyche. Onze psychosomatiesche therapeut Eline van Rijn: “Als een patient bij mij komt, ga ik samen met hem/haar op zoek naar de onderliggende oorzaak van de blessure of klacht. Het bewustwordingsproces van de oorzaak bij de patient in combinatie met gerichte training en fysiotherapie is de meerwaarde van de psychosomatische fysiotherapie. Dit zorgt er niet alleen voor dat vaak lang bestaande fysieke klachten verdwijnen, maar ook dat mensen zich bewust worden van hun grenzen en dat verdere klachten worden voorkomen”.

Te behandelen klachten

Als u last heeft van onderstaande klachten, dan kan een psychosomatisch fysiotherapeut u helpen.

• Spanningsklachten
  • Hoofdpijnklachten
  • Spierklachten
  • Vermoeidheidsklachten
  • Buikpijn zonder aanwijsbare oorzaak
  • Chronische en/of steeds terugkerende klachten
  • Zich herhalende blessures
  • Rugpijn zonder aanwijsbare oorzaak
  • Fysieke klachten met aanwijsbare oorzaak die echter niet herstellen binnen een reëel tijdsbestek.

Eline van Rijn, onze psychosomatische fysiotherapeute helpt u graag verder.